Wednesday 11 November 2009

Det är inte så lätt....

Min far va här i helgen eller 4 dagar... Hur ska jag förklara detta då??
Nej jag tyckte inte att det va kul att träffa honom, jag tycker mest att han är jobbig och lägger sig i alldelles för mycket.
Han vill ha en bra relation med sitt örsta barnbarn och det kan jag örstå men jag tycker ändå att han tar saker förgivet som att komma hit under julen och stanna i 6 dagar. Jag tycker att det är länge, jag tycker att 4 dagar va länge.
OK om vi hade vart tajta och nära men det är inte så.
Jag vill att han ska ha en bra relation med Lillan men det är svårt att bortse från allt som har hänt i det förflutna.
Min relation till min pappa är komplicerad och det blir jobbigare o jobbigare ju mer han vill vara delaktig i mitt liv och jag försöker vara vuxen och hålla god min men det går inte alltid.
Jag måste väl försöka vara vuxen och komma över detta men jag vet inte om jag kan.
Jag stör mig på han hela tiden men det kanske går över???

ahh skitsamma

1 comment:

  1. Vad ska man säga? Föräldrar. Jag klarar knappt en helg med mina i våran lilla lägenhet :) Men nä...det finns tyvärr inte så mycket att göra tror jag. Jag försöker intala mig inför varje besök att bara bita ihop och "va vuxen" haha.. Kram Mallan

    ReplyDelete